Bedankt voor jullie waardevolle feedback!

De afgelopen periode voerden we, samen met bureau Integron, een klantonderzoek uit onder boekverkopers en uitgevers. We willen iedereen die heeft meegedaan hartelijk bedanken. Dankzij jullie openheid hebben we een helder beeld gekregen van wat goed werkt én waar we moeten verbeteren.
Wat jullie waarderen
We kregen mooie complimenten binnen en daar zijn we trots op. Jullie benoemden onder andere:
- Print on demand, als betrouwbaar en handig in gebruik
- De bereikbaarheid en het nakomen van afspraken door Customer Service
- De vindbaarheid en volledigheid van informatie in CB Online
- De beschikbaarheid van voorraad
- De kwaliteit van e-book en audioboekdistributie
- De kennis en betrokkenheid van onze accountmanagers
Deze punten bevestigen dat we op de goede weg zijn, en dat motiveert.
Waar we beter in moeten worden
Jullie waren gelukkig ook eerlijk over de zaken die beter kunnen. Belangrijke aandachtspunten zijn:
- Klachtenafhandeling, vooral het realiseren van duurzame, structurele oplossingen
- Vervoer door vervoerspartners, vooral de tijdigheid en kwaliteit
- De snelheid van inslag van goederen
- De kwaliteit en doorontwikkeling van onze dienst Analytics
We nemen deze signalen serieus. Dit onderzoek doen we niet om het onderzoek, maar om er concreet mee aan de slag te gaan.
Wat we nu gaan doen
Op basis van jullie feedback zetten we de volgende stappen:
- We maken onze klachtenanalyse en opvolging scherper, zodat we klachten beter oplossen en voorkómen.
- We nemen het inslagproces onder de loep.
- We kijken kritisch naar Analytics, zodat deze dienst beter aansluit op jullie verwachtingen en informatiebehoeften.
En dit zijn slechts de highlights. Zo hebben ook meer inzicht gekregen in communicatiekanalen van jullie voorkeur en kregen we waardevolle feedback op deelprocessen zoals retourverwerking en omgaan met manco's. Mooie input voor lopende projecten en nieuwe plannen.
De meeste deelnemers kozen ervoor om anoniem te blijven. De mensen die hun gegevens hebben achtergelaten en opvallende feedback hebben gegeven, benaderen we in de komende tijd persoonlijk om verder door te praten.
Nogmaals dank voor het meedenken. Jullie input helpt ons om iedere dag een beetje beter te worden en dat doen we graag samen met jullie.