8 december 2025

“Bij Value Added Logistics maken we het verschil, juist in de details”

Marjolein Verweij over haar werk bij Value Added Logistics (VAL) van CB

“Bij CB zorg ik ervoor dat bijzondere opdrachten van klanten op de juiste plek terechtkomen én goed worden uitgevoerd. Denk aan actiestickers plakken, setjes maken, errata toevoegen of digitale activatiecodes verwerken.”

Aan het woord is Marjolein Verweij van de afdeling Value Added Logistics (VAL) bij CB. “Ik ben de schakel tussen ons Customer Service team en de collega’s op de vloer: ik plan, bewaak en zorg dat alles netjes wordt afgerond.”

Hoe werkt dat achter de schermen?

“Zodra een opdracht binnenkomt, dien ik de voorraden in, controleer ik de instructies en zorg ik dat het werk op de vloer goed verdeeld wordt. Onze twee vaste krachten houden de dagelijkse regie, en daaromheen werken we met een flexibele schil. De diversiteit aan taken en de drukte bepalen hoeveel mensen we nodig hebben.”

Wanneer ervaar je meeste dynamiek?

“Tijdens de jaarlijkse educatieve piek komt er van alles tegelijkertijd binnen. Dan maken we veel sets, plakken stickers, voegen codes of errata toe en controleren we uitzonderlijke opdrachten. Die periode vraagt om strakke prioritering én veel creativiteit in planning. Geen dag is hetzelfde en dat maakt het juist leuk.”

Is er een klus waar je vooral trots op bent?

“We hadden eens een grote actie waarbij reststromen uit verschillende magazijnen naar een goed doel moesten worden gestuurd. Alles kwam bij ons binnen, wij sorteerden, labelden en maakten elke pallet verzendklaar. Veel werk in weinig tijd, maar ontzettend waardevol om te doen.”

Is je werk soms ook minder leuk?

“Nee. Want elke opdracht is anders: van standaard sets tot heel specifieke wensen. Soms zoeken we uit of iets überhaupt uitvoerbaar is. Juist die afwisseling en het meedenken met de klant maken mijn werk uitdagend en leuk.”

Hoe zij jij je toekomst bij CB?

“Ik werk inmiddels een jaar bij VAL en wil steeds zelfstandiger worden in het plannen en beoordelen van opdrachten. Ook hoop ik dat we als team onze processen verder kunnen standaardiseren. Dat helpt ons om nóg nauwkeuriger te werken en klanten nog beter te ontzorgen.”

Je bent ‘op de vloer’ begonnen bij CB, hoe kijk je daarop terug?

“Doordat ik zelf op pickstations en later bij VAL heb gewerkt, begrijp ik precies hoeveel tijd een opdracht kost en wat er nodig is om het goed te doen. Boeken verschillen enorm in formaat en aanlevering, en dat heeft grote invloed op de uitvoering. Die praktijkervaring helpt me elke dag.”